גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
הצגות

תיאטרון גשר - אורסטיאה

ארכיון תאריך: 24 אוגוסט 2019 - 12 אוקטובר 2019

משך: שעתיים ו-10 דקות

ההצגה בתל אביב בשפה עברית עם כתוביות ברוסית.
שימו לב! הצופים שרכשו כרטיסים לפני שורה 6, לא יוכלו לקרוא את הכתוביות על המסך


ב-12 באוקטובר ההצגה תחל בשעה 18:00 ולאחריה תתקיים במועדון 71 הכיסאות שיחה על טרגדיה יוונית בראי ההווה הישראלי: לאן הרוחות נושבות - בימים ההם ובזמן הזה?
בהשתתפות רועי חן, דרמטורג תיאטרון גשר ומתרגם המחזה ודורון תבורי, שחקן תיאטרון גשר המגלם את אגממנון בהצגה


אגממנון, השליט העוצמתי של האי ארגוס והמצביא הדגול שהביא ליוונים את הניצחון המיוחל על טרויה אחרי שנים של מלחמה עקובה מדם, חוזר הביתה. אשתו קליטמנסטרה, שבגדה בו בהיעדרו, עורכת טקס מפואר לכבוד חזרתו, אך בלבה כבר גמלה ההחלטה: להרוג את בעלה כנקמה על כך שהקריב את בתם הקטנה למען הניצחון. זוהי תמצית העלילה של חלקה הראשון של הטרילוגיה של אייסכילוס "אורסטיאה" הנחשבת לפסגת יצירתו של המחזאי היווני הקלאסי. בהמשך הטרילוגיה מתארכת שרשרת הרציחות: בנם של קליטמנסטרה ואגממנון, אורסטס, רוצח את אמו כנקמה על מות אביו. עונשו כבד מוטל עליו: הוא מאבד את שפיותו, אשר חוזרת אליו רק אחרי שנשפט בידי האלים וזוכה לרחמיהן של אלות הנקמה, האיריניות – אשר מסירות את הקללה מעל השושלת המיוסרת.

בעיבודו המודרני של המחזאי והבמאי האנגלי רוברט אייק קיבל המחזה עומק חדש. היחס בין האישי לפוליטי, בין המשפחה למנהיגות ובין הדרמה הפנימית לגורל האומה מואר באור אקטואלי יותר לימינו בעיבוד, וביתר שאת בתרגומו של רועי חן ובבימויו של יבגני אריה. על התפאורה המרשימה המשלבת בין הארכאי למודרני אמון סמיון פסטוך. רוב השחקנים בהצגה מתחלפים בהרכבים שונים. כך, למשל, את אגממנון משחקים לסירוגין דורון תבורי ומיקי לאון ואת אורסטס מגלמים אלון פרידמן והנרי דוד. אבל אפרת בן צור מופיעה בתפקיד קליטמנסטרה בכל הצגה – והביקורות משבחות את משחקה במיוחד.

"אפשר להגדיר את הופעתה של בן צור בכל מיני סופרלטיבים כמו "גדולה" או "נפלאה", אבל נדמה שהמילה ההולמת ביותר במקרה זה היא "מרטיטה". בן צור, בתפקיד אם שעלולה לאבד את היקר לה מכל, מחלחלת אט-אט לנשמה ונותנת מכת מוות לפני תום החלק הראשון של ההצגה הארוכה (שעתיים וחצי כולל הפסקה). היא כל כך מרגשת, שניתן לקבל בהבנה את עשרות האפים שנמשכו באותם רגעים". (דוד רוזנטל, "וואלה!")

מאת רוברט אייק
תרגום: רועי חן
בימוי: יבגני אריה
משתתפים: אפרת בן-צור, דורון תבורי/מיקי לאו, הנרי דוד/אלון פרידמן, נטע שפיגלמן/נועה הר-ציון, גלעד קלטר, רות רסיוק, בוריס אחנוב, סבטלנה דמידוב, אורי יניב, אבי אזולאי, פאולו א. מוארה, שרון בורשטיין-ביצ'צ'י, איל איבשין/טומי צור, מאיה גמזו/טל פלג.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter